ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА СТРЕСА

Преодоляването на стреса включва всички измерения на съществуването: физическо, умствено и духовно. Помислете върху следните насоки:

Мисловен план. Най-ефективната терапия в случаите на стрес се нарича когнитивна психотерапия. Тя се състои от научаване на човека как да контролира мислите си, вместо да позволява на мислите да доминират над живота му. Как би могло да се постигне това? Практикувайте многократно следните упражнения:

– Забравете негативните мисли.

– Изберете теми, които са позитивни или неутрални. Например мислете за приятни преживявания от миналото; хора, на които се възхищавате; страхотни приятели; епизоди от някоя книга или специален филм. Мислете за тези неща, докато вършите рутинната си работа, или заменете с тях мислите, причиняващи безпокойство.

– Мотивирайте се от конструктивни предизвикателства.

За да разрешите провокиращите стреса проблеми, е необходимо да мислите за алтернативи, други възможности и начини за преодоляване на трудностите, вместо да се потапяте в разрушителни, повтарящи се и обсебващи тревоги.

– Отървете се от нерационалните убеждения. Понякога хората имат негативни идеи и убеждения за самите себе си и за средата, в която живеят. Тези негативни мисловни модели повишават стреса. Например биха могли да си кажат: „За нищо не ставам”; „Никой не ме харесва”; „Щастието идва случайно и моето време още не е дошло” или „Шефката ми ме мрази и само иска да ми вгорчи живота”. Тези идеи трябва да бъдат отхвърлени. А ако човек не може да го направи сам, трябва да потърси помощта на психотерапевт, за да говори с него по въпроса и да се освободи от тези нерационални убеждения.

,,Силата на надеждата“  Издателство ,,Нов живот“