Работен лист – Уважение
А. Попълни липсващите думи
Нашите действия имат неизбежни _______________.
Когато уважавам само себе си, аз ставам ________________.
Когато уважавам себе си И другите, аз ставам ________________.
Уважението включва: 1. Аз съм _________. 2. Другият е _____________ ценен, колкото ________.
Златното правило за поведение: Прави на _________ това, което искаш те да правят на _______.
Б. Прочети примерите. Огради варианта, който показва уважение към другия.
1а. Някой се спъва и пада. Всички започват да се смеят.
1б. Някой се спъва и пада. Аз му подавам ръка и му помагам да стане.
2а. Ще тичам като бесен в клас, нищо, че всички ще дишат праха и ще блъскам другите.
2б. Тича ми се, но ще изляза навън, за да не преча на другите и да не дишат всички праха.
3а. Мария иска да говори с мен. Аз ѝ казвам, че не искам, защото е грозна.
3б. Мария иска да говори с мен. Аз и казвам, че мога да ѝ отделя малко време.
В. Прочети примера. Завърши го по начин, който показва уважение към другия.
Няколко момчета/момичета си говорят и се смеят. Съученик/Съученичка идва да чуе какво си говорят. Те ѝ казват:
– Махай се! Много си досадна/досаден. Не искаме да идваш при нас.
Някой ритва детето, друг му събаря раницата на земята.
Текстът на 1 тема, след която се използва този работен лист, можете да намерите тук: https://facebible.bg/уважение-и-неагр…о-поведение-на-д/
Видеото можете да гледате тук: https://www.youtube.com/watch?v=C-T2zRZn3SI
Харесайте и последвайте Фейсбук страницата ми “Психология за всеки ден”
Йорданка Дейчева, психолог