РЕЗУЛТАТИ ОТ КИТАЙСКОТО ПРОУЧВАНЕ

Нашите резултати от Китайското проучване показват, че колкото по-нисък е процентът на храните от животински произход, които консумираме, толкова по-голяма е ползата за здравето, дори когато този процент намалее от 10 % на 0 % от калориите. Така че логично е да приемем, че оптималният процент на животинските продукти е нула, поне за всеки, имащ предразположение към дегенеративни болести. Но това не е абсолютно доказано. Сигурно е, че повечето от ползите за здравето се осъществяват при много ниски, но не нулеви нива на храните от животински произход. Моят съвет е да се опитате да елиминирате от диетата си всички продукти на животинска основа, но да не се обсебвате от това. Няма нищо страшно, ако във вкусната зеленчукова супа има пилешки бульон или в порядъчен самун пълнозърнест хляб е сложено мъничко яйце. Тези количества най-вероятно не са нутриционално важни. Нещо повече, способността да не се стягате от мънички количества храни на животинска основа, прави приложението на диетата много по-лесно, особено когато се храните навън или купувате готова храна.

Препоръчвайки ви да не се тревожите от малки количества животински продукти в храната ви, аз не ви подканям да добавяте нарочно малки парченца месо към всекидневната си диета. Моята препоръка е да избягвате всички продукти на животинска основа. Има три отлични причини човек да измине целия път. Първо, следването на диетата изисква радикална промяна в мисленето за храната. Половинчатото изпълнение е свързано с повече работа. Ако планирате използването на животински продукти, няма как да не ги изядете и почти сигурно е, че ще изядете повече, отколкото трябва. Второ, ще се чувствате ощетени. Вместо да гледате на новите си хранителни навици като на възможност да ядете всички храни на растителна основа, които ви се приискат, вие ще гледате на тях като на самоограничаване, а това не е пътят към продължително прилагане на диетата. Ако ваш приятел е пушил цял живот и ви поиска съвет, какво ще му кажете – да спре или да намали пушенето до две цигари дневно? Ето така разсъждавам и за употребата на животински храни – умерената консумация, дори и с най-добри намерения, понякога затруднява успеха.

,,Китайското проучване“  д-р Кембъл

P.S. При хранителен режим, изключващ всички животински продукти, трябва да се правят периодични изследвания за нивото на вит. В12 и вит D и да се комбинират бобови и зърнени храни, с добавка и на малки количества ядки, за да се приемат пълноценни белтъчини. Промени и в храненето, особено при заболяване, трябва да се съгласуват с лекуващия лекар.