СЪВЕТИТЕ НА ДОКТОР КЕМБЪЛ

Ето какво бих ви препоръчал аз въз основа на данните от научните проучвания, за да намалите до минимум риска си от остеопороза:

  • Поддържайте физическата си активност. Изкачвайте се по стълбите вместо да ползвате асансьор, ходете на разходки, правете „джогинг”, карайте велосипед. Плувайте, практикувайте аеробика на всеки няколко дни и не се страхувайте да вдигате щанги от време на време. Спортувайте нещо или се присъединете към някоя социална група, чиито занимания включват физически упражнения. Възможностите са безкрайни и могат да ви носят удоволствие. Ще се чувствате по-добре, а в отговор на положените усилия костите ви ще станат по-здрави.
  • Яжте разнообразни непреработени растителни храни и избягвайте храните от животински произход, включително млечните. Много калций се съдържа в широк кръг от растителни храни като бобовите и листните зеленчуци. Докато стоите далеч от рафинирани въглехидрати като озахарени зърнени закуски, бонбони, макаронени изделия и хлебни изделия от бяло брашно, няма да имате никакъв дефицит на калций.
  • Намалете количеството на приеманата сол до минимум. Избягвайте силно преработените и пакетираните храни, които съдържат големи количества сол. Има доказателства, че излишъкът от сол може да създава проблеми.

,,Китайското проучване“  д-р Кембъл

P.S. Сусамовото семе съдържа 8 пъти повече калций от млякото, много магнезий и не води до киселинност, при която се извлича калций от костите, за да се нормализира нарушеното алкално-киселинно равновесие.